моё внимание в первую очередь привлекли следующие ошибки
p3062
A malfunction of the bypass switch in Li-ion battery controller is detected.
Possible causes
• Li-ion battery controller
• Module
• Harness or connector
че такое байпас свитч описано там же в начале раздела EVB. на сколько понял я, это как раз тот самый транзистор в лбс, который шунтирует ячейку на резистор, что бы подразрядить ее, если проц считает ее напряжение выше нужного.
During cell capacity adjustment, the capacity of each cell is estimated based on the no-load voltage when the system starts, and the capacities are adjusted so that they are all at the target level. The voltage of each cell is detected inside the Li-ion battery controller. The bypass switches are then turned ON to discharge the cells that have excess capacity. In this way, capacity adjustment by the Li-ion battery controller allows the capacity of all cells to be fully utilized.
рекомендую вскрыть батарею и провести осмотр ее изнутри, имею подозрения, что она повреждена.
p324D
[Drive Motor “A” Inverter IGBT Over Load (Over Current/Over Temperature)]
Traction motor inverter detects any of the following conditions:
• Overcurrent to IGBT
• IGBT temperature exceeds the usable temperature
Possible causes
• Traction motor inverter
• Traction motor
• High voltage cooling system
тут диагностика начинается с проверки антифриза и его прохождения по инверторам и мотору.
потом изоляция вв систем, кабелей, инверторов, мотора.
подробности и измеряемые значения обмоток и датчиков в разделе TMS.
p3252
The amount of rise in IGBT temperature is excessively large compared with that of normal condition
Possible causes
• Traction motor inverter
• High voltage cooling system
рекомендации те же, что и в предыдущем случае
Листок-самолет LEAF ZE0 G 2011 перепак CATL 114ач